گردنه رخ،اصفهان

 

 

شکوه طبیعت را در اصفهان ببینید

همیشه لذت بخش ترین اتفاقات زندگی در سفر ها رخ می دهد. در این مقاله قصد داریم تا به یکی از جاذبه های بسیار خوش آب و هوا و طبیعی استان اصفهان سفر کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با یکی از بهترین مکان های ایران آشنا شوید. شکوه طبیعت استان اصفهان را در گردنه رخ این منطقه خواهید دید. تا پایان این مقاله با ما همراه شوید تا درباره این طبیعت بی نظیر اطلاعات بیشتر کسب کنید.

 

گردنه رخ،اصفهان

 

شهرستان لنجان، شکوه طبیعت ایران

اگر قصد دارید تا به استان زیبای اصفهان و شهرستان لنجان جهت تماشای مناظر گردنه رخ سفر کنید، به شما تبریک می گویم زیرا یکی از بهترین مقاصد را انتخاب کرده اید. گردنه رخ مسیر ارتباطی دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری و نیز مرز دو استان و آخرین منطقه سمت غرب استان اصفهان می باشد. این گردنه با پیچ و خم های فراوان تا بالاترین نقطه کوه رخ کشیده شده که یکی از مناظر فوق العاده جذاب و دیدنی شهرستان لنجان را به وجود آورده است.

 

گردنه رخ،اصفهان

 

سنگ نوشته ای تاریخی

اما علاوه بر زیبایی های گردنه رخ، این منطقه را می توان منطقه ای تاریخی نیز دانست. سنگ نوشته کشف شده در گردنه رخ که به یمن ورود شاه عباس کبیر به سرزمین چهارمحال و بختیاری بر بوم سنگ نقش بسته است، براساس متون تاریخی، علت ورود شاه عباس، سرکشی به عملیات سد سازی در منطقه کوهرنگ، برای ازدیاد آب رودخانه زاینده رود بود.

سفری با اتراق

سفر کردن همواره مشکلاتی را به همراه دارد که بهتر است قبل از آغاز سفرتان، به این مشکلات فکر کنید. یکی از این مشکلاتی که ممکن است گریبان گیر همه ما شود، انتخاب محل اسکان در شهر مقصد است. شما می توانید با مراجعه به سامانه گردشگری اتراق و رزرو منزل در اصفهان، با خیالی راحت و مطمئن سفرتان را به گردنه رخ اصفهان آغاز کنید.

گردنه رخ کجاست🧐

80 کیلومتری جاده اصفهان شهرکرد

مکان های دیدنی اطراف😍

کبوتر خانه

آبشار شاه لولاک

قلعه کافر

دهکده ساحلی زاینده رود

پارک ساحلی زاینده رود

ویلاهای ساحلی باغ بهادران

منطقه گردشگری سعید آباد

منطقه گردشگری برنجکان

بافت تاریخی و دیدنی روستای خشوئیه

آیت الله سید ابوالحسن مدیسه ای اصفهانی

آیت الله حاج آقا رحیم ارباب

مسجد جامع زرین شهر

مسجد چرمهین

 

 

نویسنده:امیرمحمد غفاری

گردنه رخ،اصفهان