ساحل صدف آستارا

اغلب ما ایرانی‌ها وقتی می‌خواهیم به سفر برویم شمال را انتخاب می‌کنیم. سریع بار‌و‌بندیل و بساط جوجه‌کباب را جمع می‌کنیم و می‌زنیم به دل جاده چالوس. قبول؛ شمال به‌حدی شگفتی و قشنگی دارد که با هر سفر هنوز هم باحال است و کلی کیف می‌دهد. حالا وقتی می‌روید شمال مکان‌ها و شهرهای مشخصی را انتخاب می‌کنید یا نه؟

به‌نظر ما گوشه‌به‌گوشه این منطقه پر از زیبایی و دیدنی‌های چشم‌‌نواز است. یکی از این گوشه‌‌وکنارها به ساحل صدف معروف است. این ساحل به‌حدی جذاب و دیدنی است که هر کس برای بار اول به آنجا برود باز هم به آنجا برمی‌گردد؛ پس با ما بیایید تا این ساحل متفاوت و شگفت‌انگیز را به شما معرفی کنیم.

 

ساحل صدف چطور جایی است؟

قدم زدن در سواحل، آب‌تنی یا تفریحات این شکلی از چیزهایی است که اغلب افراد را به سمت شمال و سواحل زیبای دریای مازندران می‌کشاند. اما خوب متاسفانه آلودگی این سواحل و کثیف بودن آنها از این زیبایی تا حد زیادی کم کرده است. با این حال ساحل صدف هنوز هم تمیز و بکر بودن خودش را حفظ کرده و شما می‌توانید با خیال راحت به این ساحل فوق‌العاده زیبا بروید.

وسعت این ساحل حدود 17 هکتار تخمین زده شده. پس به اندازه کافی بزرگ است و امکانات مناسبی هم دارد. خب حالا تصور کنید در کنار یک جنگل سرسبز پا به ساحلی آرام که با فرشی از صدف‌های رنگارنگ تزیین شده می‌گذارید؛ آرامش و زیبایی این ساحل بهترین تجربه سفر را برای شما و خانواده‌تان به همراه دارد. پس اگر گذرتان به گیلان و آستارا خورد؛ ساحل صدف را از دست ندهید.

می‌دانید ساحل صدف کجاست؟

برای رسیدن به ساحل صدف باید به استان گیلان و شهر آستارا سفر کنید. وقتی به آستارا رسیدید در 7 کیلومتری جنوب این شهر و از مسیر آستارا-تالش به سمت ساحل صدف بروید. تقریبا 15 تا 20 دقیقه بسته به فصل سفرتان و شلوغی مسیر زمان می‌برد تا به این ساحل جذاب و دیدنی برسید.

هر چند که در طول مسیر متوجه زمان نمی‌شوید و شاید حتی آرزو کنید که جاده طولانی‌تر شود. چرا؟ چون این ساحل در کنار منطقه جنگلی لوندویل قرار دارد؛ یعنی قرار است از یک جنگل سرسبز و زیبا به آبی بیکران دریا با ساحل پر از صدف برسید. حتی تصورش هم فوق‌العادست چه برسد به دیدن آن.

اگر زمانی خواستید برای دیدن این ساحل جذاب راهی آستارا شوید می‌توانید باسایت جازماخیال خودتان را از بابت محل اقامت راحت کنید.

ساحل صدف چه امکانات و تفریحاتی دارد؟

امکانات مناسب و در دسترس در کنار آرامش و زیبایی این ساحل باعث شده تا همه گردشگران اوقات خوش و مفرحی را در آنجا بگذرانند. قبل از اینکه به امکانات آن بپردازیم از تفریحات و خوشگذرانی در این ساحل برایتان خواهیم گفت.

تفریحات

اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید تفریحات متنوعی غیر از شنا در انتظار شماست. قایق‌سواری با قایق‌های مختلف، شنا و ورزش‌های آبی متنوع از تفریحات این ساحل هستند. نکته مهم وجود نجات‌غریق‌ها و تیم امداد است که به‌دقت همه چیز را تحت کنترل دارند و دائم نظارت می کنند.

امکانات

حالا امکانات این ساحل چطوری است؟ خب هر چیزی که راحتی و رفاه را برای گردشگرها فراهم می‌کند می‌شود به‌راحتی در این ساحل پیدا کرد؛ محوطه‌ها و امکانات بازی برای بچه‌ها، پلاژهای شنا مخصوص آقایان و بانوان، محل‌های کمپ و چادر، رستورن‌ها و کافه‌های مدرن، مسافرخانه و سوئیت برای اقامت، استراحتگاه‌های سنتی، سرویس بهداشتی و دوش و فروشگاه‌ها و بوفه‌های مواد غذای از جمله این امکانات هستند.

چه موقع بریم ساحل صدف؟

واضح است که شمال کشور آب‌و‌هوای معتدل و مرطوبی دارد. استان گیلان به خصوص شهر آستارا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص در بیشتر مواقع از سال آب‌و‌هوای خنک و سردی را تجربه می‌کند. پس فصل‌های پاییز و زمستان با بارش‌های فراوان باران و برف شاید زمان خوبی برای سفر و قدم زدن در ساحل نباشد. پیشنهاد می‌کنیم اواخر فصل بهار و به‌خصوص تابستان را برای سفر به این بهشت بکر و دیدنی انتخاب کنید.

چند نکته یادتان نرود

  • اگر به ساحل صدف سفر کردید صدف‌های این ساحل را با خودتان نبرید. اجازه دهید زیبایی و بکر بودن این ساحل برای آینده و فرزندانتان هم باقی بماند. از طرفی با برداشتن و جمع کردن این صدف‌ها به محیط زیست آبزیان هم ضرر می‌رسانید.
  • نظافت را رعایت کنید. با جمع کردن زباله‌ها تا حد زیادی به زیبایی و تمیزی این ساحل کمک می‌کنید.

 

  • فرهنگ و آداب‌و‌رسوم هر منطقه‌ای متفاوت است. پس سعی کنیم به این فرهنگ‌ها احترام بزاریم.
  • با خرید کردن سوغاتی‌های محلی و ماندن در اقامتگاه‌های بومی به اقتصاد مردم این منطقه کمک کنید.
  • سعی کنید باک بنزین را پر نگه دارید. هر چند که فاصله بین شهرها در مناطق شمال کشور بسیار کم هست؛ اما خیالتان از این بابت راحت می‌شود.

جاهای دیدنی اطراف ساحل صدف

قدم زدن، تفریح و خوش‌گذرانی در ساحل صدف به یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفرتان تبدیل خواهد شد. اما شاید بخواهید جاهای دیدنی اطراف این ساحل را هم ببینید و از فرصت استفاده کرده تا این زیبایی‌ها رو کشف کنید.

تالاب استیل آستارا

تالاب استیل یکی از تالاب‌های دائمی و آب شیرین ایران یک منطقه‌ حفاظت شده است. زیبایی و درختان توسکای شناور این تالاب در کنار جنگل‌های سرسبز اطراف آن به‌حدی چشم‌نواز و دیدنی است که حتما به خودتان می‌گویید اینجا خود بهشت است. از طرفی این منطقه شکار ممنوع است. همین باعث شده تا گونه‌های جانوری در اطراف این تالاب به‌راحتی دیده شوند. دیدن این تالاب را هرگز از دست ندهید.

تله‌کابین حیران

این تله‌کابین در 35 کیلومتری آستارا قرار دارد و شاید به‌نظر کمی از ساحل صدف دور باشد؛ اما ارزش دیدن و تجربه کردن دارد. جایگاه این تله‌کابین به‌شکلی است که از شرق دریای خزر و گردنه حیران قابل دیدن است و مناظر خارق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

 

نویسنده:مهسا عباسی

ساحل صدف