دهکده  گردشگری بوشهر

دهکده در حاشیه بزرگراه امام علی در ابتدای ورودی شهر بوشهر قرار دارد.که وسعت آن  تقریبا 20 هکتار است. این پارک تفریحی و با هدف توسعه تفریح ‌های آبی و ساحلی در شهر بوشهر ساخته شده است.

موقعیت دهکده گردشگری

دهکده ی گردشگری بوشهر – Tourism Village Of Bushehr ( مرکز تفریحی و سرگرمی) در بوشهر و بلوار امام علی واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی دهکده توریستی بوشهر و همچنین هیئت قایقرانی استان بوشهر، پارک امام علی و زمین بین المللی فوتبال ساحلی قرار گرفته است.

شهر بوشهر، یکی از شهر های جذاب گردشگری در جنوب کشور جمهوری اسلامی ایران است. این شهر زیبا دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که در بهار هر سال گردشگران بسیار زیادی به این شهر توریستی سفر می کنند تا خاطرات خوشی را برای خود ثبت نمایند. شهر بوشهر یکی از قطب های اقتصادی خاورمیانه به شمار می آید.

پارک گردشگری بوشهر برای تفریح و سرگرمی توریست ها و گردشگران ساخته شده است تا بتوانید با سفر به این شهر جنوبی هیجان انگیز تفریحات دریایی را دراین دهکده  انجام دهید.

تاریخچه دهکده گردشگری

شبه‌جزیره بوشهر همان‌طور مشخص است از سه طرف به دریا متصل است و در سال‌های متمادی، تنها از بخشی از سواحل شهر بوشهر برای تفریح، گردشگری و … استفاده می‌شد و بخش ورودی شهر نیز که منتهی به دریاست بلااستفاده بود، تا اینکه مسئولان استان بوشهر تصمیم گرفتند از بخش دیگر بندر بوشهر نیز که به دریا متصل است استفاده کرده و دهکده گردشگری احداث کنند.

در حالی که سال‌های سال مردم بوشهر برای گردش و تفریح به‌ویژه استفاده از دریا، به مناطق محدودی از سواحل شهر بوشهر می‌رفتند و آرزوی این داشتند که به‌غیراز سواحل قدیمی، ساحل جدیدی هم به شهر بوشهر اضافه شود، دهکده گردشگری بوشهر به این آرزو جامه عمل پوشاند و حالا بوشهری‌ها به غیر از خیابان ساحلی، ساحل بندرگاه، دهکده گردشگری را نیز برای تفریح و استفاده از دریا در کنار خود می‌بینند.

زمان مناسب برای بازدید

بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه اوايل بهار تا اواخر پاييز مي باشد.

 

ویژگیها دهکده گردشگری امام علی

فاز نخست این مجموعه به مساحت 14 هکتار در بزرگراه امام علی (ع) بوشهر احداث‌ شده است اما کل دهکده گردشگری بوشهر در سطح 85 هکتار و دارای 4 فاز است که با توسعه این طرح شاهد چشم‌انداز جدیدی از ساحل بوشهر در ورودی شهر خواهیم بود.

امکانات ویژه پارک گردشگری بوشهر

فضای سبز، آلاچیق، محل نشستن و استراحت، سرویس‌های بهداشتی

 

با جازما همراه شوید و بامناطق و جاذبه های گردشگری جنوب و سایر استان های کشور عزیزمان آشنا و از این مکان های دیدنی و زیبا ،بازدید کنید و لذت ببرید

 

نویسنده:خانم پاکدامن

دهکده گردشگری بوشهر