استان زنجان یکی از استان های بسیار زیبا و جذاب کشور می باشد که به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد، استانی گردشگر پذیر با آب و هوای مناسب می باشد. اما دریاچه ای در میان انبوه جاذبه های دیدنی این استان قرار دارد که مطمئنم اگر به آن جا بروید، عاشق آن می شوید. دریاچه پری، یکی از جاذبه های بسیار زیبای این شهر محسوب می شود. با سایت گردشگری اتراق همراه باشید تا در رابطه با این دریاچه زیبا بیش تر بدانید. همچنین شما می توانید با مراجعه به سامانه اتراق و رزرو سوئیت در زنجان چند روزی را مهمان این مردم خونگرم باشید.

دریاچه پری(خندقلو)

موقعیت جغرافیایی دریاچه پری

دریاچه پری در دهستان اوریاد از توابع بخش مرکزی ماهنشان و 152 کیلومتری شهر زنجان و 45 کیلومتری شهر ماهنشان قرار دارد. طول دریاچه 1/2 کیلومتر و عرض آن 500 متر است و این دریاچه تقریبا 500 متر مربع وسعت دارد. دریاچه پری یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان ماهنشان است. از این دریاچه به عنوان تنها دریاچه طبیعی استان زنجان یاد می شود. دریاچه پری دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا است و در میان یک دشت وسیع گسترده است. پوشش گیاهی اطراف دریاچه نیز از نوع مرتع است.

کشاورزان و آبزی پروران منطقه در داخل این دریاچه ماهی پرورش می دهند و از آب آن برای مصارف کشاورزی استفاده می کنند. در واقع اقتصاد این منطقه به این دریاچه وابسته است.

ارزش دریاچه

دریاچه پری زیبا تنها دریاچه طبیعی استان زنجان است و از زیبایی خاصی بر خوردار است. از طرفی با نزدیکی این دریاچه با آثار تارخی ای همچون دودکش جن و قلعه بهستان و زیبایی های زمین شناسی این منطقه پتانسیل تبدیل شدن به یک سایت تفریحی و گردشگری را دارد.

امکانات چی داره:

امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در اطراف این دریاچه قرار ندارد اما طرحی برای ساخت سایتی تفریحی در دست طراحی و اجراست تا این منطقه تاریخی و طبیعی را به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل کند.

 

کی بریم خوبه؟

دسترسی به دریاچه‌ پری از جاده‌ ماه‌نشان به روستای سهند سفلی و علیا، قاضی کندی، حسن‌آباد و پری امکان‌پذیر است و بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر بهار و اوایل تابستان است.

اسامی دیگر مکان
دریاچه شورگل
دریاچه خندقلو
آبگیر خندقلو

 دریاچه پری کجاست:

استان زنجان- ماهنشان– 45 کیلومتری شهر ماهنشان،روستای خندقلو

جاهای دیدنی اطراف

قلعه بهسنان
دربند قارطرچی
منظقه قارقالان
قلعه گل بلاغی
چشمه آب گرم میانج
مقبره ی مولانا همتی انگورانی
چهار طاق کلیسا

نویسنده: امیرمحمد غفاری

دریاچه پری