دریاچه ولشت مکانی بکر و دیدنی در جاده چالوس، وقتی به دریاچه‌ای فکر می‌کنیم ممکن است یک فضای ساده در یک مکان مسطح مد نظرتان باشد؛ ولی دریاچه ولشت به این شکل نیست و ممکن است با تصورات شما به سایر متفاوت باشد.

این دریاچه یکی از ده دریاچه آب شیرین ایران است که در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا قرار گرفته که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران است که در جاده‌ای زیبای چالوس قرار گرفته. برای داشتن یک تجربه استثنایی در ادامه همراه ما در باشید تا در این مقاله از سایت گردشگری جازما این مکان بکر رو توصیف کنیم.

شروع سفر

دریاچه ولشت

 

وقتی تصمیم دارید یک سفر 1 تا 3 روزه داشته باشید، دریاچه ولشت یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. باتوجه‌به فاصله یک تا دوساعته از استان‌های اطراف جاده چالوس: تهران، کرج، مازندران و… این مکان رو به افراد ساکن در این استان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

وقتی این مقصد را برای سفر خود انتخاب کنید، می‌توانید از مسیر زیبای جاده چالوس هم لذت ببرید.

انتخاب مسیر

 

وقتی از سمت تهران به سمت شهر چالوس در حرکت باشید، درست در فاصله 3 کیلومتری از شهر مرزن‌آباد فرعی در جهت غرب، درست در سمت چپ جاده فرعی وجود دارد که مسیر ورودی شما برای رسیدن به دریاچه است.

هنگامی که وارد جاده می‌شوید بعد از گذشتن از پیچ‌های جاده رفته‌رفته که به سمت بالا می‌روید با درختان کاج که منظره زیبایی دارند روبرو می‌شوند پس از طی‌کردن مسافتی به روستای (سنار) می‌رسید. وقتی با روستا رسید منظره را در یک جاده خاکی طی می‌کنید که به جنوب دریاچه ولشت می‌رسید.

دریاچه

 

 

دریاچه‌ای زیبا که اگر در فصل مناسب به آنجا سفر کنید با نمایی زیبا روبرو می‌شوید. می‌توانید کنار دریاچه کمپ کنید و با روشن‌کردن آتش از طبیعت بکر و سرسبز دریاچه لذت ببرید. اطراف دریاچه خانه‌های سنتی وجود دارد، وجود این خانه‌ها و روستاییان که در این مکان زندگی می‌کنم با نگهداری حیوانات خانگی مثل گاو و مرغ و غیره و چراگاه آزاد برای حیوانات به زیبایی این دریاچه افزوده‌اند.

 

امکانات دریاچه ولشت

دریاچه ولشت، امانات تفریحی و گردشگری مناسبی برای گردشگران فراهم کرده‌اند.

اطراف دریاچه کافه، رستوران، اسکله رستوران با پخش زنده موسیقی، سوییت‌های اقامتی، سوییت‌های اقامتی، بریانی کمپ، سرویس‌های بهداشتی و تفریحات آبی مناسبی دارد.

امکانات آبی دریاچه

شنا

باتوجه‌به اینکه دریاچه به‌عنوان استخری بزرگ برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود می‌تواند تفریح زیبایی مخصوصاً در فصل تابستان باشد؛ ولی اگر شناگر حرفه‌ای نیستید اینکا رو نکنید، زیرا عمق دریاچه زیاد است.

قایق‌سواری

در دریاچه امکاناتی برای قایق‌سواری تعبیه شده که شما بتوانید از آنها استفاده کنید که انواع قایق‌های برقی، پدالی، قایق موتوری و… را شامل می‌شود.

بیگ بال

دریاچه ولشت-بیگ بال

بیگ بال، یک مدل توپ است که شما می‌توانید درون آن قرار بگیرید و به داخل آب بروید.

جت اسکی

جت اسکی‌های موجود در این دریاچه هم برای بزرگسالان وجود دارد و همین‌طور برای کودکان.

بهترین زمان سفر به دریاچه

بهترین زمان سفر به دریاچه ولشت، فصل تابستان و بهار است، اگرچه در فصل زمستان هوا سرد است؛ ولی برای بعضی گزینه مناسبی باشد. پس باتوجه‌به علایق خود در هر فصلی که به دریاچه مراجعه کنید می‌توانید از زیبایی‌های آن فصل از سال در دریاچه لذت ببرید.

دریاچه ولشت کجاست🤔

این دریاچه در ۲۵ کیلومتری شهر مزن‌آباد و در شهرستان چالوس واقع است.

دیگر بلاگ‌های گردشگری

گردشگری

گردشگری شهرستان گرگان

جاذبه‌های گردشگری مهم در ایران

سفر و گردگشری در ایران

گردشگری در استان تهران

استان اصفهان

گردشگری در شیراز

 

 

 

نویسنده:امیرمحمد غفاری

دریاچه ولشت