حلیمه جان تور لباس عروس خودش رو بر پهنه این دریاچه زیبا گسترده است.

گویی پرندگان سازهای خود را کوک کرده اند تا در مراسم این عروس رودبار ،این اشوه گر،این ناز دانه رودبار،این چشم در راه برای هر بیننده ،این حلیمه جان زیبارو، بنوازند و دل به آرامش محض بسپارند.

دریاچه عروس

دریاچه عروس حلیمه جان کجاست؟

حلیمه جان روستایی از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان است. اینجا یکی از زیباترین مکان های شناخته شده در ایران است .دریاچه حلیمه جان فقط یکی از مکان های جذاب و رومانتیک استان گیلان است.

دریاچه عروس

 

چرا رنگ عوض کرد؟

ظاهر منحصر به فرد و دورنگ شدن دریاچه طی روز و شب، ویژگی خاص دریاچه حلیمه جان به شمار می‌آید. این دریاچه روزها به رنگ سبز جنگل دیده می‌شود و بعدازظهرها به رنگ آبی آسمان در می‌آید. علت این تغییر رنگ، جلبک‌های موجود در سطح دریاچه هستند که به رنگ سبز دیده می‌شوند و با وزیدن باد، به کناره‌های دریاچه می‌روند و باعث می‌شوند انعکاس آسمان در آب، دریاچه را به رنگ آبی درآورد.

عروسدریاچه عروس

 

دلم خواست برم.کی راهی بشم؟

فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به دریاچه عروس است؛ زمان‌هایی از سال که دریاچه در پرآب‌ترین حالت خود قرار دارد و آب و هوا بسیار مطلوب و دلپذیر است. در ابتدای فصل بهار، شکوفه‌های درختان و در ماه‌های دیگر آن، سرسبزی جنگل‌های اطراف، شما را حیرت‌زده می‌کنند؛ در حالی که پاییز با هزاران رنگ جادویی قرمز، زرد و نارنجی، مناظری در اطراف دریاچه عروس خلق می‌کند که هر بیینده‌ای را به تحسین وامی‌دارد.

فصل تابستان با آب و هوای شرجی در شمال کشور ممکن است سفر را برای برخی افراد مشکل کند؛ البته هوا معمولا در کنار دریاچه خنک است و شما می‌توانید زیر سایه درختان سربه‌فلک‌کشیده اطراف دریاچه عروس، در ارتفاعات منطقه در تابستان نیز از طبیعت لذت ببرید.

در فصل زمستان، خلوت‌ترین فصل بازدید از دریاچه عروس، چهر‌ه‌ای متفاوت و برفی از این دریاچه در انتظار شما است؛ البته اگر قصد سفر در زمستان و در هنگام بارندگی برف یا باران را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که لوازم و تجهیزات مورد نظر مانند وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و غیره را به‌همراه داشته باشید تا از سفر خود لذت ببرید و دچار مشکل نشوید.

اگر اهل شلوغی نیستید و ترجیح می‌دهید از سکوت و آرامش این دریاچه لذت ببرید، در ایام نوروز، آخر هفته‌ها و تعطیلات به دریاچه عروس سفر نکنید؛ زیرا در این روزها گردشگران بسیاری برای پیک نیک به‌سمت این جاذبه طبیعی می‌آیند.

عروس
دریاچه عروس حلیمه جان

میخوام ماهیگیری کنم،وسایل ماهی گیری بیارم؟

دریاچه عروس، زیستگاه آبزیان مختلف و ماهی‌های بسیاری است؛ اما ماهیگیری در این دریاچه برای حفظ اکوسیستم آبزیان و حفاظت از دریاچه ممنوع است. پس از شما خواهش می کنم این کار انجام ندهید،اگر به قصد ماهیگیری به این منطقه سفر کرده‌اید، باید مسیر خود را به‌سمت سفیدرود کج کنید؛ رودخانه‌ای که ماهیگیری در آن آزاد است. رودخانه سفیدرود از روستای حلیمه جان فاصله چندانی ندارد و شما می‌توانید با چند دقیقه رانندگی خود را به آن برسانید و ماهیگیری کنید.

دریاچه عروس

برای دیدن حلیمه جان با خودم چی بردارم؟

دریاچه حلیمه جان از امکاناتی چون کافه و رستوران، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی، امکانات اقامتی و آلاچیق برخوردار است؛ اما بهتر است که کفش مناسب طبیعت‌گردی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، کوله‌پشتی، کلاه، لباس اضافه، کیسه زباله، وسایل پیک‌نیک مانند چادر، زیرانداز، منقل، آب، غذا، میان‌وعده، داروهای شخصی، کارت شناسایی، دوربین، مونوپاد، موبایل و پاوربانک به‌همراه داشته باشید.

فراموش نکنید که همه ما به‌عنوان گردشگر مسئولیت‌پذیر وظیفه مراقبت از محیط زیست را داریم؛ پس در زمان بازدید از دریاچه عروس در طبیعت زباله (پلاستیک، ته‌سیگار، زباله تر، بطری آب معدنی و غیره) نریزید و به درختان و طبیعت صدمه نزنید. فراموش نکنید که آتش در مکانهایی که از قبلا آتش زده ،استفاده کنیم.

آتش را به‌طور کامل خاموش کنید تا باعث آتش‌سوزی در جنگل نشوید.

عروس

 

شب میخوام بمونم؟

برای اقامت در نزدیکی دریاچه عروس گزینه‌هایی چون اقامتگاه‌های بومگردی، اجاره خانه‌های محلی در نزدیکی دریاچه و روستای حلیمه جان و همچنین اقامت در هتل‌های مدرن و مجهز شهرهای اطراف مانند رودبار و رشت وجود دارند. البته لذت کمپینگ در کنار دریاچه و گذراندن شب زیر آسمان پرستاره از آن دسته تجربیاتی است که هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد.

دریاچه عروس حلیمه جان