باغ ملی لاهیجان

آشنایی با باغ ملی

بوستان بعثت با وسعتی بیش از یکهزار و 200 متر مربع در مرکز شهر لاهیجان قرار دارد و از پارک‌های قدیمی و اماکن تفریحی این شهر بوده که در سال‌های اخیر بازسازی شده است.

عمارت باغ ملی لاهیجان مسافران نوروزی را با سبک و سیاق زندگی بومیان در قرن های دورتر آشنا می کند،این پارک  نسبت به سایر بوستان های این شهر توریستی وسعت زیادی ندارد اما در نقطه ی مقابل محل خوبی برای آشنایی با تاریخچه منازل قدیمی در این شهر گیلانی خواهد بود، داخل ساختمان ها صدها تصویر مستند از لاهیجان در سال های دور را مشاهده می کنید که برای همه رده های سنی مناسب هستند، یکی از این خانه های شمالی ویژه عکاسی با لباس های سنتی این خطه از ایران است که برای ثبت خاطرات سفر شما انتخاب ایده آلی هستند.

باغ ملی لاهیجانباغ ملی لاهیجان

تفریحات باغ ملی

پارک بعثت لاهیجان که در مرکز شهر واقع شده با درختان و گل کاری های زیبایش و آب نمای موزیکال و خانه روستایی از جمله جاذبه های این شهر به شمار می آید که آلاچیق های آن استراحتگاه هر روزه مردم شهر می باشد. از دیگر امکانات این پارک میتوان به وسایل بازی کودکان و نیمکت برای نشستن و آبخوری اشاره کرد. پارک بعثت به صورت شبانه روزی باز است و به علت نزدیکی به مراکزی همچون پاساژ ارژنگ، بیمارستان 22 آبان، بانک رفاه، فروشگاه مواد پروتئینی، اداره مخابرات لاهیجان، پرنسس تاج و پاساژ سینا، معمولا همه روزه افرادی از مردم بومی در آن دیده میشوند.

قدمت باغ ملی

پارک بعثت با مساحتی نسبتا کوچک قدمتی طولانی نزدیک به 80 سال دارد و در گذشته، به خاطر وجود ساختمان سینما در مقابل پارک، باغ ملی محل استراحت افرادی بود که به سینما یا بازار می رفتند و به همین سبب مردم خاطرات زیادی از این پارک دارند. بعد از اصلاحات ناشی از شهر سازی و تغییرات زیادی که در پارک ایجاد شد، این پارک، دیگر همچون گذشته به نظر نرسید و اعتراض مردم لاهیجان را در پی داشت اما شهرداری لاهیجان با ایجاد گل کاری های زیبا و رنگین و خیابان بندی های مناسب در تلاش است تا خاطرات مردم شهر را همواره زنده نگه دارد.

این پارک توسط شهرداری لاهیجان بنا شده است و در ابتدا نام آن باغ ملی بود که بعدها به پارک بعثت تغییر یافت.

 

باغ ملی لاهیجان باغ ملی لاهیجان

پارک بعثت (باغ ملی)به علت نصب مجسمه قوری، و المان فنجان در میان افراد غیر بومی به پارک قوری نیز معروف شده است. این المان های جالب به همراه خانه روستایی موجب شده اند که پارک بعثت به عنوان نماد لاهیجان شناخته شود.

امکان رفتن به داخل خانه سنتی پارک وجود دارد و افراد میتوانند با پوشیدن لباس های محلی عکس های جالبی ثبت کنند.

اقامت در لاهیجان

اگر به عروس شهرهای گیلان سفر کردید و قصد اقامت شبانه را داشتید میتوانید با اجاره ویلا در لاهیجان فرصت بیشتری برای بازدید از جاذبه های توریستی لاهیجان داشته باشید. همچنین برای مسافران این خطه دیدنی امکان اجاره سوئیت در لاهیجان نیز در نظر گرفته شده است.

 

مسیر دسترسی

برای دسترسی به پارک بعثت می بایست به استان گیلان، در مسیر ورودی شهرستان لاهیجان، قبل از استخر، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان انقلاب سفر کنید

نویسنده : مهسا عباسی

باغ ملی لاهیجان